Tervakosken Ärrän uudella kauppiaalla on ensimmäinen kuukausi takana päin – näin hän on ottanut tuplahomman haltuun

Hyvinkääläinen Sami Leskinen aloitti vuoden alussa Tervakosken R-kioskin ja Riihimäen Kontiontien R-kioskin kauppiaana.

Sami Leskinen asuu Hyvinkäällä.

23.2. 7:00

Tervakosken R-kioskin uusi kauppias Sami Leskinen pääsi aloittamaan työssään tammikuussa. Hän otti johtoonsa Tervakosken kioskin 13. tammikuuta. Leskinen toimii yrittäjänä myös toisessa, Riihimäellä sijaitsevassa R-kioskissa.

Tervakosken Ärrän tulevaisuus oli pitkään avoin, kun uutta kauppiasta ei löytynyt, ja kioskia hoidettiin väliaikaisjärjestelyillä. Viime vuoden lopussa pitkä odotus kuitenkin päättyi, kun Leskinen pani nimet papereihin.

Lue lisää: Tervakosken Ärrälle löytyi uusi yrittäjä, mutta jälleen vain tilapäisesti – kioskille haetaan edelleen kauppiasta sekä nyt myös vakituisia myyjiä

Molemmissa kioskeissa on kokeneet työntekijät, jotka jatkavat nyt Leskisen alaisuudessa.

”Sillä tavalla on ollut helppo lähteä matkaan, kun työntekijät osaavat ja tietävät kioskinsa”, Leskinen kiittää.

Leskinen asuu Hyvinkäällä. Hänet nähdään pääosin Riihimäen kioskilla, mutta Leskinen pyrkii käymään Tervakoskella useamman kerran kuukaudessa. Talvella matka taittuu autolla, mutta kesällä Leskinen saattaa kurvata Ärrän pihaan 1100-kuutioisella moottoripyörällään.

Leskinen on pääosin Riihimäen kioskilla, mutta käy jonkin verran myös Tervakoskella.

Leskinen arvioi kioskeja keskenään varsin erilaisiksi sekä asiakaskunnaltaan että palveluiltaan. Riihimäen kioskista löytyvät esimerkiksi Postin palvelut, joita Tervakoskella ei ole. Mitään suuria mullistuksia kumpaakaan kioskiin Leskinen ei myöskään ole ajamassa.

”Jos ketjun suunnalta tulee avauksia, niin sitten tietysti ollaan mukana”, Leskinen toteaa.

Leskisellä ei ole aiempaa kauppiastaustaa, mutta alku on sujunut hänen mukaansa sujuvasti.

”Kiireisesti”, Leskinen tiivistää.

Hän on aiemmin työskennellyt K-ryhmässä esihenkilönä ja tukkukaupan edustajana. Kokemusta asiakastilanteista siis löytyy.

”Olen nähnyt tosi monenlaisia asiakkaita ja asiakastilanteita. Kokemus on tuonut ratkaisukykyä toimia erilaisissa tilanteissa”, Leskinen uskoo. Hän kuvailee itseään helposti lähestyttäväksi, järjestelmälliseksi sekä rauhalliseksi mutta nopeaksi.

”Toivottavasti ihmiset tulisivat juttelemaan silloin, kun huomaavat, että olen paikalla”, Leskinen sanoo.

Hän on myös asioinut tiskin toisella puolella: Ärrän asiakkaana.

”Lotonnut ja hakenut kahvia. Ärrä on tuttu nopean palvelun talona”, Leskinen sanoo.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Osaston tuoreimmat

Osaston luetuimmat

Luitko jo nämä?

Mainos