Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Koronavirus Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Live

Hyväkään idea ei myy, jos siitä ei tiedä kukaan

Moni yritys on joutunut koronakriisin keskellä muuttamaan toimintatapojaan joko kehittelemällä uusia palveluita tai sopeuttamalla toiminnan valitsevaan tilanteeseen sopivaksi. Niitäkin on, jotka ovat pystyneet jatkamaan yritystoimintaa normaalisti tai ainakin lähes normaalisti. Kun mieli askartelee kiireesti uusien ideoiden parissa, saattaa yrittäjä unohtaa osa-alueen, joka on yhtä tärkeä kuin hyvä tuote; markkinoinnin. Tässä poikkeustilanteessa on tärkeää, että asiakkaat saavat tietää uusista palveluista ja tuotteista tai siitä, että toiminta jatkuu poikkeustilanteesta huolimatta entiseen tapaan. Janakkalan kunta on pistänyt pystyyn verkkosivun , jolla paikalliset yritykset voivat muistuttaa olemassaolostaan ja muuttuneista palveluistaan. Osta Janakkalasta -sivulle yritykset voivat itse lisätä tietonsa maksutta. Sivut päivittyvät sitä mukaa, kun yritykset ilmoittavat palveluistaan kunnalle. Kunnan avaama uusi palvelu on hyvä kädenojennus paikallisille yrityksille. Keskiviikkona mukana oli vajaa viisikymmentä yritystä eli vasta pieni joukko on löytänyt palvelun. Tämä muistuttaa siitä, ettei markkinointia voi jättää vain yhden kanavan varaan. Oli kyse sitten sosiaalisesta mediasta, kunnan verkkosivuista tai vaikkapa Janakkalan Sanomissa julkaistusta ilmoituksesta, yhdellä välineellä harvoin tavoittaa kaikkia potentiaalisia asiakkaita. Markkinoinnissa kannattaakin muistaa monipuolisuus ja riittävän toiston voima.