Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Koronavirus Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Live

Pyöreän kiven opetukset

Löysin polulta kiven. Jostain se oli siihen ”kylväytynyt”. Pyöreän ja sileän, juuri sopivan kämmenenpohjaan painettavaksi. Sujautin taskuun. Aarre. Nyt se on ikkunanlaudalla tärkeänä osana asetelmaa. Pienen asia näkeminen arjessa, yllättävä kauneus sinänsä mitättömässä; se tekee elämästä omalta osaltaan elämisen arvoista. Tämä on Jumalan maailma. Hän on sirotellut ja kylvänyt tiellemme kauneutta, hyvyyttä ja rakkautta. Uskon syntymisen ja kasvun mahdollisuuden siemeniä. Hyviä lahjoja on, vaikka hetkittäin kaaos estää meitä näkemästä. Rukoukseni on: avaa silmät näkemään! Niin, elämän matkalla Jumala kylvää meihin uskon siemeniä. Pyhäkoulussa, seurakunnan kerhossa ja rippikoulussa muun muassa saamme arvokkaita elämän eväiden ituja. Hän kylvää, Hän antaa myös kasvun. Hän kutsuu kristittyjä työtovereikseen kertomaan hyvää sanaa elämästä yhteydessään. Rukoukseni on: anna kylvetyn sanansiemenen elää, kasvaa ja selvitä hengissä! Kerrotaan tarinaa kahdesta miehestä jotka olivat talonrakennus puuhissa. Toinen heistä rakensi talonsa hiekkamaalle hutiloiden, toinen vakaasti harkiten kalliolle. Sateiden ja myrskyn tulessa kalliolle rakennettu rakennus kesti toisen luhistuessa. Ensi pyhän teksti 1. Kor 3:11 sanoo, että ”perustus on laskettu ja se on Jeesus Kristus.” Rukoukseni on: kunpa elämän, kaiken tekemisen ja suunnittelun perusta lepäisi Jeesuksessa. Armoa on, että Jeesus- kalliolle jokainen saa rakentaa! ”Istuttaja ei ole mitään, ei myöskään kastelija, vaan kaikki on Jumalan kädessä, hän suo kasvun. Istuttaja ja kastelija ovat samassa työssä, mutta kumpikin saa palkan oman työnsä mukaan. Me olemme Jumalan työtovereita, te olette Jumalan pelto ja Jumalan rakennus.” 1.Kor 3: 7-9. Siunausta elämääsi! Päivi Harju diakoni, Janakkalan seurakunta