Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Näköislehti Kaupallinen yhteistyö

100 000 euron markkinointikampanjan suunnittelija valittiin – Johtoajatuksena "Kaikki ulottuvillasi"

Janakkalan kunnanhallitus valitsi kokouksessaan mainostoimiston suunnittelemaan ja toteuttamaan markkinointikampanjan. Kunta sai markkinointikilpailuun osallistumispyyntöjä viideltä toimijalta. Näistä viidestä voittajaksi valittiin Kuubi Oy. Muut hakijat iolivat Creative Crue Oy, Hamisolutions, Avidly ja MAK Media Oy. Yksi osallistumispyyntö hylättiin, koska se tuli myöhässä. Kuubi Oy:n luovan idean pohjana oli lupaus "Kaikki on ulottuvillasi", joka kuvataan Janakkalan logosta johdetun “ja” -sanan avulla. Bränditasolla mainontaan nostetaan toisistaan kauempana olevia käsitteitä, kuten metsä ja kaupunki sekä työ ja perhe. Niiden avulla avataan laajemmin sitä, kuinka monipuolisia hyvän elämän avaimia Janakkalassa asuminen tarjoaa. Suunnitelmissa on nostaa esiin erilaisia asioita ja eri tavoin sen mukaan, puhutellaanko alueen potentiaalisia tai nykyisiä asukkaita vai esimerkiksi yrittäjiä. Kunnanhallitus hyväksyi kokouksessaan Kuubi Oy:n markkinointikilpailun voittajaksi. Kampanjaan varattu 100 000 euroa Janakkalan kunnan talousarvioon varattiin joulukuussa 100 000 euroa asumisen markkinointikampanjaan. Kampanjan tarkoituksena on nostaa kunnan imagollista profiilia ja houkutella kuntaan uusia asukkaita. Tavoitteena on, että markkinointikampanja jatkaa kunnan edellisvuosien työtä, sekä lisäksi rakentaa markkinoille jatkumoa tulevina vuosina. Kampanjan suunnittelu ja toteutus kilpailutettiin suunnittelukilpailulla, jonka raatina olivat kunnanjohtaja ja toimialajohtajia. Vuoden 2019 osalta markkinointibudjetti on ajateltu jaettavan siten, että 40 000 euroa käytetään suunnitteluun ja tuotantoon, 40–50 000 euroa mediatilan ostoon ja loppu muun muassa uusien markkinointipaikkojen rakenteisiin. Vuosina 2020 ja 2021 luovan työn osuus olisi 30 000 euroa, ja mediatilan osto suhteessa suurempi, jotta kampanjalle saadaan hyvä näkyvyys.