Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Vaalikone

Heijastinkampanja sai yrityksetkin liikkeelle: Leikkipuiston aidassa jo kymmeniä heijastimia

Viime viikolla Nyt Näkyy -kampanja, jonka tarkoitus on saada ihmisiä käyttämään heijastinta entistä useammin. Kampanja sai alkunsa turenkilaisen Teija Haataisen ehdotuksesta päättää jokin paikka mihin heijastimia voisi viedä ja ottaa käyttöönsä. Paikaksi valikoitui Turengin keskustan leikkipuisto Murun metalliaita. Murun aita alkoi täyttyä pikkuhiljaa heijastimista. Kampanjaan osallistui aluksi kuntalaisia, mutta nyt myös eri yritykset innostuivat siitä. –Huomasin Janakkalan Sanomien jutun Facebookissa ja ajattelin, että onpas kiva ja yhteisöllinen juttu. Halusin heti osallistua kampanjaan mukaan, Liikenneturvan kouluttaja Minna Nordström kommentoi. Liikenneturva lahjoitti parikymmentä heijastinta Murun aitaan. Nordström toimii myös opettajana ja on törmännyt moniin tilanteisiin, kun nuoret eivät ole käyttäneet heijastinta. Muun muassa linja-auto on ajanut heidän ohitseen pimeässä useaankin otteeseen. –Kaikkein huolestuttavinta on nuorten heijastimienkäyttö. Ehkä tämä kampanja herättäisi myös heidät, Nordström jatkaa. Muita yrityksiä, jotka ovat kampanjassa mukana ovat muun muassa CAP-Autokoulu ja Lehdonliikenne Oy. CAP aikoo tuoda aitaan kolmekymmentä heijastinta. Lehdonliikenne Oy taas lähti heijastinkampanjaan mukaan täysin omalla tyylillään, sillä nyt muutaman viikon ajan linja-autot jakavat heijastimia aina kyytiin astuessa.