Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Verotiedot

Historic-rallin harmillinen ratkaisu: Takaa-ajo hyytyi, kun Lindberg juuttui ohitettavan perään ja joutui "köröttelemään" maaliin

Historic Rally Trophy -sarjan avanneessa Lammin rallissa käytiin huipputiukka kisa nopeimman historic-kuljettajan tittelistä. Volkswagen Golfeilla perättäisillä numeroilla ajaneiden Janne Lindbergin ja Juha Laaksosen järjestyksen ratkaisivat lopulta hitaammat kilpailijat. Lindberg ja Laaksonen kävivät alusta alkaen tiukkaa kisaa. Tervakosken Urheiluautoilijoiden Janne Lindberg teki EK 2:lla lyhyen hankikäynnin, ja kuljettajien ero oli kolmen EK:n jälkeen 14,5 sekuntia. Nelosella Lindberg kutisti eron Kyrön Seudun Urheiluautoilijoita edustavaa Juha Laaksoseen 7,7 sekuntiin. – Sanoin kartturille ennen 23,4 km:n mittaista päätös-EK:ta, että tämä on meidän kisamme. Noin huimaa viimeistä pätkää en ole ennen ajanut: sen jälkeen piti kovakuntoisenkin miehen vetää pitkään henkeä. Ajettiin tiekartan ”mustalla karvalla” lähes 50 sekuntia nopeammin kuin nuottiluokan Audi quattrolla voittanut Antero Laine, vaikka otettiin kaksi autoa kiinni. Ensimmäisestä päästiin melko nopeasti ohi, mutta toisen perässä köröteltiin maaliin, harmitteli Lindberg kisan ratkaisseita tapahtumia. Laaksonen hävisi EK-pohjat ajaneelle Lindbergille vain 2,5 sekuntia, joten ykkössija pysyi Laaksosella 5,2 sekunnin erolla. EK:n kolmanneksi nopein kuljettaja hävisi Lindbergille jo 37,7 sekuntia. Tiukan kisan käyneet Laaksonen ja Lindberg olivat myös koko HRT-avauksen selvästi nopeimmat kuljettajat. Historic Rally Trophy -sarjassa ajetaan kuusi osakilpailua. Sarjan toinen talviosakilpailu ajetaan 10.2. Ähtärissä. Touko–lokakuussa pisteistä ajetaan Mäntsälässä, Orimattilassa, Espoossa ja Urjalassa. Sarjan loppupisteisiin huomioidaan kunkin kilpailijan viisi parasta osakilpailua.