Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Verotiedot

Tiedätkö potilaan näkökulman parhaiten huomioineen ammattilaisen? Haussa vuoden Potilas ensin -palkittavia

Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirissä on kehitetty Potilas ensin -toimintakulttuuria jo vuosien ajan. Viime vuonna aloitettiin käytäntö, että sairaaloiden asiakkaat voivat äänestää vuoden aikana potilaan näkökulman parhaiten huomioineita ammattilaisia tai yksiköitä. –Terveydenhuoltoalalle ja erikoissairaanhoitoon hakeudutaan töihin usein kutsumuksesta, halusta auttaa ihmisiä. Laadukas hoito tulee aina ensin, mutta kokemus hyvästä tai jopa sykähdyttävästä palvelusta ei ole millään tavalla pois vaikuttavasta hoidosta, vaan päinvastoin. Asiakkailta saatavalla palautteella on suuri merkitys myös henkilöstön motivaation kannalta, kuvailee KHSHP:n hallintoylihoitaja Kirsi Leino . Kuluneen vuoden asiakaspalvelussa onnistuneita voi äänestää 4. helmikuuta asti joko lähettämällä esityksensä sähköpostitse osoitteeseen kirjaamo@khshp.fi (otsikkoon ”Potilas ensin”), Kanta-Hämeen keskussairaalan virallisilla Facebook-sivuilla tai paperilomakkeella keskussairaalan ja Riihimäen sairaalan vastaanotossa. –Toivomme myös lyhyitä perusteluja tai kuvausta erityisen positiivisesta palvelukokemuksesta! Näitä kertomuksia voimme käyttää henkilöstön koulutuksessa ja palveluiden kehittämisessä edelleen. Kuluvana vuonna aiomme panostaa yhä vahvemmin asiakaskokemukseen, ja paraikaa on käynnissä myös asiakaspalvelun erityisasiantuntijan rekrytointi, Leino kertoo. Äänestäneiden kesken arvotaan palkintoja. Parasta palautetta asiakkailta saaneet henkilöt ja yksiköt palkitaan ja julkistetaan 20. helmikuuta.