Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Koronavirus Näköislehti Kaupallinen yhteistyö Live

Miten ottaa hyöty irti Turengin uusista kuntoportaista? –  katso video!

Pelkkä kävely kuntoportaita ylös ja alas on hyvää treeniä, mutta portaita voi käyttää myös suunnitelmallisemmin. Janakkalan Janan valmennuspäällikkö Jari Kataja ja urheilija Nilla Rättyä tekivät treenin, jossa jalkojen kaikki lihakset saavat osansa. Kataja uskoo, että Janan urheilijat tullaan näkemään kuntoportaissa tiheään. – Syksyn tullen nämä meidän urheilijat asuvat täällä, Kataja ennustaa. – Tähän asti on jouduttu lähtemään Hämeenlinnan tekemään kuntoporrastreeniä. Nyt ei enää tarvitse, Rättyä iloitsee. Jutun lopussa olevalla videolla Nilla Rättyä näyttää, miten treenisarjan liikkeet portaissa tehdään. Perustreeni kuntoportaisiin 1. Juoksu nopeana joka askeleelle Kehittäää askelnopeutta. Tehdään noin 20 porrasta kerralla. 2. Juoksu itselle sopivilla väleillä Kehittää kestävyyttä sekä jalkojen taka-ja etuketjun voimaa. 3. Askelkyykkykävely Kehittää erityisesti etureisien sekä pohkeen voimaa. 4.askelkyykkykävely kylki edellä suoraan Kehittää erityisesti etureisien selä lähentäjien että loitontajien voimaa.. 5. askelkyykkykävely kylki edellä ristiin Kehittää erityisesti etureisien selä lähentäjien että loitontajien voimaa. 6. Luistelukävely Kehittää jalkojen etu-ja takaketjun sekä lähentäjien ja loitontajien voimaa. 7. Luisteluloikat Kehittää jalkojen etu-ja takaketjun sekä lähentäjien ja loitontajien voimaa. 8. Pohjehyppelyt Pohkeet ja nilkat ovat kovilla!